ISO9004 | ÖKO DIREKT Kft.










Általános tájékoztató:

Ezt az európai szabványt a CEN, 2000. december 15-én hagyta jóvá.
A CEN-tagtestületek kötelesek betartani a CEN/CENELEC belső szabályzatában előírt feltételeket, amelyek szerint kell ezt az európai szabványt minden változtatás nélkül nemzeti szabványként kiadni.
Ennek az európai szabványnak három hivatalos változata van (angol, francia és német). A CEN tagtestületei: Ausztria, Belgium, Cseh Köztársaság, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország,Görögország, Hollandia, Írország, Izland, Luxemburg, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália,Spanyolország, Svájc és Svédország nemzeti szabványügyi testületei.
CEN
Európai Szabványügyi Bizottság
European Committee for Standardization
Comité Européen de Normalisation
Europäisches Komitee für Normung
Management Centre: rue de Stassart, 36 B-1050 Brussels

Bemutatás:

Egy minőségirányítási rendszer alkalmazása a szervezet felső vezetőségének stratégiai döntésén alapuljon. A szervezet minőségirányítási rendszerének megtervezésére és bevezetésére hatással vannak a változó igények, saját céljaik, a létrehozott termékek, az alkalmazott folyamatok, valamint a szervezet nagysága és szervezeti felépítése. Ez a nemzetközi szabvány nyolc minőségirányítási alapelvre támaszkodik. Ennek a nemzetközi szabványnak nem célja, hogy a minőségirányítási rendszerek szerkezetét vagy dokumentációját egységesítse.
A szervezet célja az, hogy

  • felfedje és kielégítse vevői és más érdekelt felek (a szervezet dolgozói, a (be)szállítók, a tulajdonosok, a társadalom) igényeit és elvárásait, versenyelőnyt érjen el, és mindezt eredményesen és hatékonyan tegye,

    valamint

  • gondoskodjon a teljes szervezet működésétről és képességeiről, ezek fenntartásáról és fejlesztéséről. A minőségirányítás alapelveinek alkalmazása nemcsak közvetlen haszonnal jár, hanem jelentős segítséget nyújt a költségek és a kockázatok kezeléséhez. A haszonnal, a költséggazdálkodással és a kockázatok kezelésével kapcsolatos megfontolások egyaránt fontosak a szervezet, a vevők és más érdekelt felek számára. Ezek a szervezet általános működésével kapcsolatos megfontolások befolyásolhatják a
    vevő hűségét
  • az üzletkötések megismétlődését és a referenciákat,
  • a működési eredményeket, pl. a jövedelmet és a piaci részesedést,
  • a rugalmas és gyors reagálást a piaci lehetőségekre,
  • a költségeket és az átfutási időket, az erőforrások eredményes és hatékony kihasználása által,
  • a folyamatok olyan kiigazítását, hogy a legjobb eredményeket érjék el,
  • a versenyelőnyt jobb szervezési képesség kialakításával,
  • a munkatársak részéről a szervezet céljainak és előirányzatainak jobb megértését és motiváltságukat, valamint részvételüket a folyamatos fejlesztésben.
  • ISO9004